Közép- és nagyvállalati dokumentumkezelés pandémia idején

2020.04.22.

SMARTDOC cikksorozat – 2. rész

Nincs olyan, hogy kevésbé fontos határidő

Eltérően reagálunk a határidőkre.

Valaki kihívásként, sőt motiváló erőként tekint rá, egy új határidőben új esélyt lát. Másoknak minden határidő a szorongás, a nyomás forrása, ami ahelyett hogy belendítené a teendőket, még vissza is veti a kreatív erőt. Ugyanakkor egy fejlődő vállalatban – habitustól függetlenül – mindenki eljut egyszer arra a pontra, hogy úgy érzi: a határidők önálló életre keltek, képtelenség mindegyiket tartani.

Tekintsünk a pandémia előtti időkre, nem túl régre. Gyors munkájáról volt híres az IpAlk Zrt., és ezt ügyfelei már az ajánlatkérés során megtapasztalhatták. Egy alkatrész megrendelésénél a vállalat azonnal hozzálátott a gyártás feltérképezéséhez, a gyártási idő kalkulációjához, és gyakran már az első egyeztetésen napra pontosan meg tudta adni az első darab elkészültének és a szériagyártás beindításának időpontját.

Az ipari alkatrészek mindig pontos és tartható ütemterv szerint készültek a cégnél. Az IpAlk híresen megbízható működése négy pilléren alapult:

  • a gyártás és az anyagáramlás irányának összehangolásán,
  • a magas minőségű és jól karbantartott, japán gépsoron,
  • a munkadarabokat folyamatosan monitorozó gyártáskövető rendszeren,
  • a határidők tartásán, amit az IpAlk szigorúan követelt a beszállítói és a munkatársai esetében is.

A vállalat a hazai és nemzetközi autó-, vasút-, olaj-, és gépipari gyártók gyorsan növekvő partnerévé vált, és elég tőkeerős céggé nőtte ki magát ahhoz, hogy túlélje a 2020-as gazdasági leállást. Váratlanul derült ki, hogy a májusra előrehozott gépkarbantartásból nem lesz semmi, a szerszámgépekhez leghamarabb június közepén fognak megérkezni a speciális anyagok és alkatrészek. Kiderült: még egy IpAlk szintű, professzionális gépezetbe is kerülhet homokszem, ha nincs, ami figyelmeztessen.

A legutóbbi alkatrészszállítmány után hibás számla érkezett, amit az IpAlk emiatt nem egyenlített ki, nem is reklamált meg, és ezzel elbukta az utánvéttel (átutalással)   történő fizetési lehetőséget a távol-keleti szállítónál. Hiába állt hát készen az újonnan rendelt karbantartási csomag, a számla összegét előre nem utalták át és a a GoFor futára értelemszerűen készpénzzel nem fizethetett, így nem is kapta meg azt.

Az IpAlknál semmilyen rendszerben nem villogott figyelmeztetés a rendezetlen számlaügy miatt. Kaphatott volna ügyintézőt és határidőt a hibás dokumentum, ahelyett, hogy az “Elintézendők” mappában vár a sorára. 

A GoFor nemzetközi futárcég kapacitásai 100%-ban lekötöttek a pandémia idején: senki nem megy sehova, inkább elviteti mással azt, amit muszáj. A GoFor ebben a helyzetben nem várhatott fél napot a távol-keleten, míg Magyarországon reggel lesz és a vevő rendezi a fizetési problémát. Sőt, leghamarabb 5 hét múlva tudta vállalni a csomag leszállítását.

Az IpAlk-nál ebben a helyzetben sem esnek kétségbe, karbantartás helyett most részletes vizsgálatnak vetik alá adminisztratív folyamataikat, különös tekintettel a határidőkre. Több olyan, főleg szerződéses határidőt is azonosítottak, amihez eddig semmilyen figyelmeztetés nem  társult. Most társítanak, elektronikus figyelmeztetés érkezik majd a dedikált kollégákhoz, ha közelít egy fontos határidő.

Arra nem számítottak, hogy ezen még nyerni is lehet. Évi 6,4 millió Forintot hozhat a konyhára a beszállítói és szolgáltatói szerződések rendszeres felülvizsgálata. Az ár-/díjcsökkenésről ugyanis nem szólnak a partnerek, azt a vevőnek kell érvényesítenie. Az IpAlk-nál ezt most már nem fogják elfelejteni, a cégnél nincs többé olyan, hogy kevésbé fontos határidő.

 

Olvassa el további cikkeinket is és kövesse közösségi média oldalainkat, hogy még könnyebben értesülhessen hasznos tartalmainkról!

Elektronikus aláírás nélkül nincs digitalizáció

A magyar-amerikai információtechnológiai cégcsoport, a Stylers csaknem 150 magyar vállalat közép- és felsővezetőinek bevonásával készített friss felmérést, melyben arra volt kíváncsi, milyen hatással van a koronavírus nyomában kialakuló...

Részletek
Analóg döntés-előkészítésre nincs idő

Az agilis üzletember nem szeretett volna ügyfelet veszíteni a nagyobb raktárkészlettel rendelkező konkurencia miatt. Úgy látta: a CAREX megrendeléseit is előre kell hozni, nagyobb készletre van szükség, hogy áthidalhassák a szállítási késedelmeket. Májustól augusztus végéig 40-50 millió forintnyi előrehozott...

Részletek
Közelről sem lehetetlen távolról

Mióta halogatom! Mennyivel egyszerűbb lett volna normál üzemmódban lépni, nem ezen a nehezített pályán! Ha visszatekerhetnék fél évet, baromi okos lennék. Miről is szóltak a kétségeim? Az átállás nehézségeiről? Implementálhatóságról? Betaníthatóságról? Rendszerigényekről?

Részletek
A jóváhagyások esete Szívós Gyulával

Home office járványmentes időben? A vezetők többsége inkább nem vezeti be. Elkerülése nem volt feltétlenül alaptalan, sok munkavállaló veszti el az egyensúlyt munkaidő és szabadidő között. Egyeseknek csökken a teljesítménye, mások átesnek a ló túlsó oldalára, folyamatos túlórákkal akarnak...

Részletek
Az ottmaradt papír esete Olgával

Számítógép, telefon, fax, telefonkönyv, naptár, névjegykártyák, tűzőgép, post it és egyéb irodaszerek, jegyzetfüzet, pecsét, a napi sajtótermék és persze a munkához szükséges anyagok nyomtatva – normál kellékek egy vállalatvezető íróasztalán 1990-ben. Ugyanez 2020-ban: laptop, telefon, egy-két irodaszer és...

Részletek
Így lesz gyorsabb a szerződésjóváhagyás

Ez a költségterv legutóbb jól működött, bele kellene applikálni a készülő szerződésbe. Kati lefénymásolja és ad egy-egy példányt a pénzügyi-, a jogi osztálynak és a projektgazdának. Ebben a sorrendben mehet is a jóváhagyás majd az aláírás, kiküldés öt nap… nem, nyolc nap alatt, mert...

Részletek
Digitálisan csak az információ terjed

A szoftveres működés egyszerűsít, gyorsít és kíméli az erőforrásokat. Sajnálatos fejlemény, hogy az elektronikus dokumentumkezelés előnyévé lépett elő az is, hogy nem igényel emberi érintkezést. Most nem pusztán kényelmi szempont az, hogy kell-e az iratokkal a vállalaton vagy....

Részletek
DMS One 2019 – az ügyfelek szemével

Magas szintű szakmaiságról és jó együttműködési készségről számoltak be a DMS One ügyfelei az eNet által végzett felmérés során. A kutató a DMS szoftvereit a közelmúltban implementáló cégeknél és közintézményeknél vizsgálta a bevezetési folyamatot. Dióhéjban idézzük a kutatás fő megállapításait...

Részletek
Zöld iroda – megtérül a papírmentes működés

A KÖVET Egyesület Zöld Iroda Programjában eddig több mint 120 szervezet vett részt. A környezetkímélő- és emberbarát működés kialakítása során kitüntetett cél a papírhasználat minimalizálása. A papírmentesítés ugyanakkor nem egyszerű, nem megy egyik napról a másikra.

Részletek
Sok könyvelt postai levéllel dolgozik?

A digitalizáció a legnagyobb hagyományokkal bíró rendszereket is elérte, a Magyar Postánál is digitálisra cserélték az analóg folyamatokat. A felhasználóknak meg kell tanulniuk és meg kell szokniuk a levelekkel és vevényekkel kapcsolatos új szolgáltatásokat.

Részletek
Hitelesítési robbanás következik

Mindannyian jelen vagyunk a digitális térben, amit folyamatosan tágítunk. Posztolunk, kommentelünk, fényképeket, videókat osztunk meg. Még egy lépés a fejlődésben, és mindezt hitelesen, beazonosítható módon végezzük majd. De mit használunk az iratos fiók helyett, ha mindez bekövetkezik?

Részletek
Elviszi a fejlesztési időt az adminisztráció

Nem használják ki a digitalizációban rejlő lehetőségeket a hazai kkv-k. A nettó 600 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező hazai kis- és középvállalkozások vezetői aktívan kiveszik a részüket az adminisztratív céges feladatokból, és nem mérik fel, hogy ezek a tevékenységek milyen sok időt...

Részletek
Vállalati alapeszköz a Cégkapu

A Cégkapu használata bő egy éve kötelező a gazdálkodó szervezetek számára. Legyinteni tehát nem lehet rá, kerülgetni pedig nem érdemes. Több iparági nyilatkozat, értesülés mutat rá, hogy miért nem. Ezeket, és a legjobb alkalmazási módot mutatjuk meg. Egyre több szerv kéri a cégkapus...

Részletek
Az e-mailes egyeztetés buktatói

Dehát én azt jóváhagytam. Nem, te nem azt hagytad jóvá, hanem a korábbi rosszat. Dehát az nem volt rossz. De később kiderült, hogy rossz volt, nem zártuk le a folyamatot, nem olvastad végig a levelezést. Pedig nekem úgy tűnt, végigmentem rajta. Ez egy tipikus, rosszul elsült e-mailes egyeztetés utáni...

Részletek

Válassza Ön is a piacvezető dokumentumkezelő szoftvert!

A megbízható működés, a hatékony iratkezelést támogató funkcionalitás és a felhasználóbarát felület csak az alap. A zökkenőmentes szoftverbevezetéstől, az iratkezelési tanácsadók felkészültségétől, a folyamatos fejlesztésektől, a szerteágazó integrációs lehetőségektől és a rugalmas ügyfélszolgálati hozzáállástól lesz a kiválasztott dokumentumkezelő rendszer vállalatuk fontos segítőtársa. Mi a DMS One-nál ebben hiszünk. Önnek is segíthetünk?

FELVESZEM A KAPCSOLATOT!