Kutatás: te váltanál digitális bankra?

A MasterCard kutatása szerint a magyarok többsége digitális bankra váltana. Miért is?

0 7

Kutatás: te váltanál digitális bankra?

A Mastercard Európai Digitális Bankolás tanulmányában 11 ország válaszadói osztották meg véleményüket arról, hogy miért fontosak a digitális innovációk és megoldások a jövő pénzügyi szolgáltatásai és a kereskedelem szempontjából.  A kutatásában részt vevők  többsége szerint ezek az új megoldások időt takarítanak meg (70%) és egyszerű a használatuk (59%). Ezen felül tíz európaiból hat nagyon érdeklődik a digitális szolgáltatások iránt és úgy gondolják, hogy a bankszektor digitalizációja egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi életet.

A Mastercard jelenleg nagyjából 30 digitális banki szolgáltatóval működik együtt szerte Európában, ezek között található például az N26, a Holvi és a Monzo. Piacvezető fizetéstechnológiai vállalatként megfelelő helyzetben van ahhoz, hogy segítse partnereit – legyen szó új vagy régebben alapított, digitális vagy hagyományos bankról – a digitális átalakulás útján. Azzal, hogy technológiai útmutatást, infrastruktúrát és termékeket biztosít, segíti az ügyfélközpontú, kényelmes és biztonságos megoldások kialakítását.

– Hirdetés –

„A pénzügyi ágazatban működő technológiai vállalatként régóta arra figyelünk, hogy gyorsan és áthatóan újítsunk ezen a területen. Fontos számunkra, hogy ne csak magáért az innovációért tegyük mindezt, hanem meg szeretnénk érteni, hogy partnereinknek és ügyfeleiknek mire van szükségük, hogy egyre több eszköz használatával fizessenek digitálisan. A kutatásunk megerősítette, hogy a vásárlók egyszerű és biztonságos megoldásokat akarnak használni banki ügyleteik során és nagyon nyitottak az új digitális termékekre, ha azok javítják az ügyfélélményt. Mi üdvözöljük ezt a változást és büszkék vagyunk arra, hogy több újító bank is a mi innovatív, megbízható és biztonságos megoldásainak választotta és hogy partnerek lehetünk abban, hogy a növekvő digitális környezetben a legjobb eszközöket alkossák meg.” – mondta Javier Perez, a Mastercard Európáért felelős elnöke.

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a banki ügyfelek csak kis mértékben hűségesek pénzügyi szolgáltatójukhoz: az európaiak közel fele (49%) idővel fontolóra veszi, hogy digitális szolgáltatóra cserélje meglévő hagyományos bankját. A fenti megállapítás különösen igaz a németekre, az ottani válaszadók 27 százaléka véli úgy, hogy egy éven belül bankot vált. Ez Európában a legmagasabb arány, szemben a hollandokkal, akiknél a válaszadók 7 százaléka gondolja csak így, 52 százalékuk szeretne jelenlegi bankjánál maradni. A magyar válaszadók az európai átlagnál magasabb aránya (73%) gondolkodik azon, hogy digitális bankot választ a meglévő helyett, vagy már meg is tette ezt.

A megkérdezettek szerint a pénzügyi ágazat digitalizációja a bankfiókokra is hatással lesz. A válaszadók kétharmada szerint 10 év múlva is létezni fognak ilyenek, de számuk csökkenni fog, míg 6% a fiókok teljes eltűnésére számít. A magyarok erről kevésbé vannak meggyőződve, de 71 százalékuk az elmúlt egy évben nem látogatott el személyesen bankjába.

A kutatás további megállapításai

• Arra a kérdésre, hogy mit változtatnának jelenlegi bankjukon, az elsődleges válasz a kényelem volt és az, hogy a banki szolgáltatások bárhol elérhetőek és könnyen használhatóak legyenek. (42%)
• A második leggyakoribb válasz a szerződésekre vonatkozó rugalmasság volt és az éjjel-nappali konzultáció lehetősége (27%).
• A válaszadók 85 százaléka havi rendszerességgel bankol online vagy mobilon, 38 százalék ezt gyakrabban, napi vagy heti rendszerességgel teszi.
• A britek a legaktívabb digitális bankhasználók, 54 százalékuk használ legalább heti rendszerességgel ilyen szolgáltatást, őket a hollandok követik (51%), majd a svédek következnek (47%), a svájciaknál 26 százalék az arány. A magyarok kicsit több mint negyede (27%) bankol digitálisan legalább heti gyakorisággal, de 87 százaléka használt vagy jelenleg is használ ilyen digitális szolgáltatásokat.
• A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.

Az Európai Digitális Bankolás kutatásról

A tanulmányt a Mastercard megbízásából az Innofact AG készítette 11915 fős európai minta alapján. A kutatásban Olaszország, Németország, Spanyolország, Franciaország, az Egyesült Királyság, Lengyelország, Hollandia, Svédország, Svájc, Oroszország és Magyarország vett részt. A kutatásban 18 év felettiek vettek részt, akiket az Innofact online paneljéből választottak ki. (DigitalHungary)

Akár ez is tetszhet A szerző további művei

Itt tudsz válaszolni

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.

Free WordPress Themes