A cégvezetők egy része nem érti, hogy mit jelent a digitális átalakulás

0 14

A cégvezetők számára jelenleg nagy kihívás a digitális technológiában rejlő lehetőségek megragadása, azok beillesztése a vállalati kultúrába, a vállalkozások csak nagy nehézségek árán képesek értékteremtésre, mégis figyelmen kívül hagyják a technológia és az emberi tényező alapvető integrálásának kérdését – állapította meg felmérésében a PricewaterhouseCoopers (PwC).

A nemzetközi tanácsadó cég tizedik alkalommal végezte el Digitális IQ felmérését, amelyben az idén 2216 üzletember és technológiai cégvezető válaszát értékelte. A PwC közleményben ismertette a felmérés főbb megállapításait. A digitális beruházások és innováció szempontjából a legfontosabb az emberi tényező – ezt a pénzügyileg legjobban teljesítő vállalatok vezetőinek nagy többsége (82 százalék) elismerte a vizsgálat során.

A legjobban teljesítő vállalkozásokra jellemző volt, hogy a “digitális” szó jelentését tágabban értelmezik. A legjobban teljesítő cégek 30 százaléka szerint a kifejezés az informatikánál többet foglal magában, a válaszadók 16 százaléka számára viszont a “digitális” és az informatika szó ugyanazt jelenti.

– Hirdetés –

A felmérés szerint a felső vezetők nagy része nem tart ott, hogy cégénél a digitális átalakulások élére álljon. A cégek 68 százalékától érkezett az a válasz, hogy vezérigazgatójuk a változások élharcosa, de ez az arány a PwC elemzői szerint még mindig nagyon alacsony.

A vizsgálat során a legtöbb vezető transzformatív hatást tulajdonított a digitális technológiai kezdeményezéseknek, 73 százalékuk a bevételek növekedését nevezte meg a legfontosabb előnyként, 47 százalékuk a nagyobb nyereséget, 40 százalékuk a költségcsökkentést.

A felmérésből kiderült, hogy miközben a technológiai beruházások növekedtek, jelenleg kevesebb vállalat rendelkezik olyan külön csapattal, amelynek feladata az újonnan megjelenő technológiák és innovációs lehetőségek feltárása. A válaszadók közel fele (49 százalék) továbbra is a rendelkezésre álló eszközök értékelése alapján dönt az új technológiák bevezetéséről, és csak 40 százalékuk kész arra, hogy konkrét üzleti igények alapján, proaktív módon tárjon fel új innovációs lehetőségeket. (járműipar.hu)

Akár ez is tetszhet A szerző további művei

Itt tudsz válaszolni

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.

Free WordPress Themes